İzmir Valiliği’nin başvurusuyla, Savcılık tarafından, SiyahPembeÜçgen İzmir derneği’ne karşı açılan Kapatma Davası süreci, 9 Şubat’taki celseyle başlıyor…

İzmir Valiliği’nin başvurusuyla, SiyahPembeÜçgen Derneği’ne kapatma davası açılması; İzmir’deki LGBTT (lezbiyen, gey, biseksüel, travesti, transeksüel) bireylerin, örgütlenme özgürlüğünü engelleme çabasıdır. Oysa örgütlenmek, ayrımcılığa uğrayan gruplar için nefes alabilmenin olmazsa olmazıdır... Cinsel yönelim ve cinsiyet kimlikleri yüzünden, sosyal yapılar tarafından baskı altına alınan eşcinsel, biseksüel ve transeksüellerin, dışlanma-yalıtılma düzeneğine karşı direnebilmelerinin mümkün tek yolu; dayanışmak ve bir araya gelebilmektir. Kamusal alandaki ayrımcı uygulamalara, homofobik ve transfobik söylemlere ve nefret suçlarına karşı mücadele etmenin, keşfedilmiş başkaca yolu yoktur. Aile, okul, sokak ve işyerindeki dayatmaların, dinlenen şarkılar, izlenen filmler, okunan metinlerdeki heteroseksist yüceltmelerin, ideolojik bir kurgunun ürünleri olduğu başka nasıl deşifre edilebilir? Heteroseksizmin kutsal bir gerçeklik gibi takdim edildiği bu dünyanın eleştirisini yapacak LGBTT derneklerini kapatmak, ayrımcı otoriter zihniyetin göstergesidir…
SiyahPembeÜçgen İzmir Derneği’nin kapatılması talebine bahane oluşturan, tüzüğümüzün 2.maddesi; kuruluş amaçlarımızı sıralıyor… LGBTT bireylerin kendilerini özgürce ifade edebilmeleri, yaşamsal haklarının güvence altına alınması ve sosyal, kültürel, ekonomik varoluşlarını gerçekleştirirken, ayrımcı uygulamalara maruz kalmamaları amacıyla kurulan bir dernek neden kapatılır? Eşcinsel, biseksüel ve transeksüellerin gizlenmeye, korkmaya, işsiz kalmaya, bölünmüş hayatlar yaşamaya, manevi ve fiziksel saldırıya uğramaya ve yasal mercilerde haklarını aramaktan çekinmeye devam etmeleri için mi?
Nazi soykırım kamplarında eşcinsellere takılan siyah ve pembe üçgenler artık ayırmanın ve yok etmenin değil; farklılıklarımızla bir arada yaşamaya dayalı bir mücadelenin sembolleri olmalıdır.
Anayasal hak ve özgürlükler heteroseksüeller için olduğu gibi eşcinsel, biseksüel ve transeksüeller için de geçerlidir!
Her tür ayrımcılığa, eşitsizliğe karşı eşitlik ve özgürlük diye haykıran tüm hak savunucularını lgbtt örgütlülüğüne yöneltilen bu saldırıya karşı dava süreci boyunca bizimle birlikte olmaya ve dayanışmaya çağırıyoruz…
SiyahPembeÜçgen İzmir Derneği kapatılmamalı, kapatılamaz!

www.siyahpembe.org
dernek@siyahpembe.org

1- Siyah Pembe Üçgen İzmir ne zaman kuruldu? Amaçları nedir?


Siyah Pembe Üçgen İzmir köklerini İzmir’de daha önceleri kurulmuş LGBTT oluşumlardan alır. 2002 yılında Pembe Üçgen İzmir adıyla kurulan oluşum, 2006 yılında yoluna Kaos GL İzmir olarak devam etmeye karar vermiştir, 2009 yılında ise Siyah Pembe Üçgen İzmir adıyla İzmir’ in ilk LGBTT derneği olarak kuruluşunu ilan etmiştir. Lezbiyen gey biseksüel travesti ve transeksüellerin toplumda eşit ve özgür bireyler olarak yer alabilmeleri ve uğradıkları ayrımcılıklara karşı dayanışma temel amacıdır.

2- Adı neden Siyah Pembe Üçgen?


İlk defa Nazi Almanyasında (1937-1939), her mahkûmun kendi "türünü" belirlemek için üniformasının üstünde bir sembol taşımaya zorlandıkları “toplama kampları”nda ortaya çıkmıştır. Nazilerin kurduğu toplama kamplarına cinsel yönelimlerinden dolayı kapatılan erkek eşcinseller “Pembe Üçgen”, Kadın Eşcinseller yani lezbiyenler ise “Siyah Üçgen” takmak zorunda bırakılmışlardır. 1970’lerden itibaren ise Siyah ve Pembe Üçgen, eşcinsel hareketin önemli sembolleri olarak kullanılmaya başlanılmıştır.

3- LGBTT, eşcinsel, heteroseksüel gibi kavramlar ne demek?

EŞCİNSEL: Kendi cinsinden olanlara duygusal, erotik ve cinsel yönelim içinde bulunan kadın veya erkek.
EŞCİNSELLİK: "Homosexuality" teriminin birebir çevirisidir. Zamanında bir tıp terimi olarak tanımlanmıştır. Kadın veya erkek, kişinin erotik, cinsel, duygusal açıdan kendi cinsine yönelik olma durumudur. Toplum genelinde ve bazı ruh sağlığı profesyonellerindeki kanının aksine, eşcinsellik ile transeksüalizm veya transvestik davranış birbirinin uzantısı, örneğin transeksüalizm eşcinselliğin daha aşırı bir şekli değildir. Bunlar ayrı düzlemlere ait olgulardır.
GEY: Bu terim, eşcinsel kurtuluş hareketiyle birlikte ortaya çıkmıştır. Başlangıçta hem kadın, hem erkek eşcinselleri kapsayan bir kelime olmakla beraber, günümüzde sadece erkek eşcinseller kendileri için kullanmaktadırlar. Bu süreçte, "homoseksüellik"ten politik bir kopuş olarak tanımlanmıştır. "Homoseksüel" kelimesi, tıp tarafından tanımlanmış olduğu halde, "gey" kelimesi, aynı cinsten insanların birbirlerine karşı duygusal, erotik, cinsel yönelimleriyle yarattıkları hayat tarzını tanımlamak için, eşcinsel bireyler tarafından ortaya konmuştur. Bu kelimenin, Türkçeye, İngilizceden olduğu gibi alınması 80'lere rastlar.
LEZBİYEN: Eşcinsel kadın şair Sappho'nun yaşadığı Lesbos (Midilli) adasının isminden türetilmiş bir terim olup, duygusal, cinsel, erotik yönelimleri kendi cinsinden bireylere yönelik olan kadınları tanımlamak için kullanılmaktadır.
BİSEKSÜEL: Duygusal, erotik ve cinsel yönelimlerini kendi cinsine ve aynı zamanda diğer cinse yönelten kadın ya da erkek.
HOMOFOBİ: Bu terim, eşcinsellere yönelik önyargı ve nefreti anlatır. Bir tür kaygı ve korku ifadesidir. Tedavisi mümkündür.
HETEROSEKSÜELLİK: Bireylerin, cinsel, duygusal ve erotik olarak karşı cinsten kişilere yönelmiş olma halidir. Kendiliğinden ve zorunlu olarak, toplumda egemen varoluştur. Bu kendiliğinden ve zorunluluk hali, heteroseksüel bireylerin kendilerini "heteroseksüel" olarak tanımlamalarına bile gerek duyurmamaktadır. Bu durumdaki bireyler, kendini "eşcinsel" ya da "heteroseksüel olmayan" diye tanımlayan bireylerin ortaya çıkmasını kavrayamamakta, "homofobik" ve "heteroseksist" olabilmektedir. Doğal olarak bu durum, bütün heteroseksüellerin heteroseksist olduğu anlamına gelmemektedir.
HETEROSEKSİZM: Bir tür ırkçılıktır. Kadınlara yönelik ayrımcılık olan seksizmin (cinsiyetçilik), heteroseksüel olmayanlara yönelik halidir. Heteroseksizm, heteroseksüelliği bir zorunluluk olarak görme ve biricik varoluş biçimi olarak dayatma halidir.
HETEROSEKSİST: Heteroseksizmi savunan kişidir. Heteroseksüellik dışında hiçbir varoluşu kabul etmez ve heteroseksüel olmayanlara şiddete varan fizik ya da psikolojik terör uygular.
TRANSEKSÜELLİK: Karşı cinse ait olma, karşı cinse benzeme isteği, kendisini karşı cinsten biriymiş gibi hissetme.
TRANSEKSÜEL: Hem erkek hem de kadın için geçerli. Yani kişi erkek olduğu halde kadın olmayı isteyebilir, kadın olduğu halde erkek olmayı isteyebilir. Ancak transeksüel, daha çok ruhsal eğilimler için belirleyici bir kelime. Kişinin davranışlarından çok iç dünyasında kendisini karşı cinsten biri gibi görmesi, hissetmesi. Bu yüzden transeksüelleri dış görünüşlerinden belirlemek söz konusu değil. Çünkü kendilerini karşı cinsten hissettiklerini dış görünüşlerine her zaman yansıtmazlar.
TRAVESTİ: Daha çok dış görünüşle ve davranışlarıyla karşı cinse ait olma isteğini hissettirir. Halk arasında travesti dendiğinde daha çok kadın kılığındaki erkekler akla gelse de, travesti kelimesi aslında hem erkek hem de kadın için geçerli. Travestiler, karşı cinsin eşyalarını kullanmaktan, karşı cinsin giydiği kıyafetleri giymekten, ait olmak istediği cinsin davranışını sergilemekten zevk alan kimselerdir.
TRANSFOBİ: Bu terim, travesti ve transeksüellere yönelik önyargı ve nefreti anlatır. Biyolojik cinsiyetinden dolayı kendisinden beklenen seksüel ve toplumsal rollere uymayarak cinsiyet değiştirenlere karşı bir tür kaygı ve korku ifadesidir.

4- Siyah Pembe Üçgen Derneği hakkında açılan davanın sebebi nedir? Kim açtı davayı?

20 Şubat 2009 da tüzük ve gerekli diğer evrakları İzmir İl Dernekler Müdürlüğü’ne sunarak, kanuna göre “Siyah Pembe Üçgen İzmir cinsel yönelim ve cinsiyet ayrımcılığı araştırmaları ile ayrımcılığına karşı dayanışma derneği” adıyla dernekleşildi.
Kanuna göre, 60 gün içinde tüzüğün İzmir Valiliği’nce incelenip; ya onaylanması ya da eksiklerin giderilmesi için yazıyla bildirilmesi gerekiyorken; 60 gün geçtikten sonra İzmir İl Dernekler Müdürlüğü’ ne sürenin geçtiğine ve resmen kuruluşun tamamlandığına ve dernekler kütüğüne kaydımızı talep eden yazılı bir dilekçe verildi ancak bu dilekçemize cevap verilmedi.
Bu duruma rağmen 90 gün sonra, 26.05.2009’da, İzmir İl Dernekler Müdürlüğü, İzmir Valiliği adına, tüzüğün 2. Maddesi* ile düzenlenen amaçların genel ahlaka, anayasanın ailenin korunmasına ilişkin 43. maddesine aykırı bulunduğu ve bazı teknik eksikleri olduğu iddiasıyla, bu eksikliklerin ve 2. maddenin 30 gün içerisinde değiştirilmesini istedi. Siyah Pembe Üçgen İzmir’ de tüzükteki teknik eksiklerini giderip, 2. Maddeyi değiştirmeyi reddetmiştir. Çünkü
- Bu talep LGBTT bireylerin örgütlenme özgürlüğünü ihlal etmektedir,
-Türkiye’ deki mevcut LGBTT derneklerinden Kaos GL ve Pembe Hayat LGBTT Dernekleri, Ankara Valiliği’nin kapatılmaları için dava açılması talebine Ankara Cumhuriyet BaşSavcılığı’ nın takipsizlik ( dava açılmasına yer olmadığına ) kararı neticesinde dernekler kütüğüne kaydedilmişlerdir. Siyah Pembe Üçgen İzmir Derneği ile aynı tüzüğü paylaşan bu dernekler dernekleşme sürecini tamamlamışken Siyah Pembe Üçgen’ in aynı gerekçe ile kapatılmasının talep edilmesi “eşitlik” prensibine aykırıdır,
-Yine Siyah Pembe Üçgen ile aynı tüzüğü paylaşan, Lambdaistanbul LGBTT Derneği hakkında aynı gerekçe ile açılan kapatma davası sonucunda yerel mahkemece verilen kapatma kararı, Yargıtay tarafından bozulmuştur ve aynı 2. Maddenin genel ahlaka ve hukuka aykırı olmadığına hükmedilmiştir. Yargıtay’ın bu kararının dikkate alınmalıdır.
Bu gerekçelerle 2. Madde aynen korunarak sadece teknik eksikler giderilmiştir.
Bunun üzerine İzmir Valiliği Siyah Pembe Üçgen İzmir Derneği’nin kapatılması için dava açılması talebiyle İzmir Cumhuriyet Savcılığına başvurmuştur.

5-Dava hangi aşamada?

İzmir Cumhuriyet Başsavcılığı Siyah Pembe Üçgen İzmir Derneği’nin, tüzüğünün 2. Maddesini değiştirmediği gerekçesi ile İzmir 6. Asliye Hukuk Mahkemesi’nde derneğin feshi (kapatılması) talebi ile dava açtı, ilk duruşma da 9 Şubat 2009 tarihindedir.

6- Siyah Pembe Üçgen’e nasıl destek olabilirim?

siyahpembeucgenizmir_duyuru@yahoogroups.com grubuna üye olarak veya www.siyahpembe.org adresinden etkinlik takvimini takip edebilir, Siyah Pembe Üçgen İzmir Kapatılamaz İnisiyatifi’nin eylemlerine katılabilirsiniz.
Ayrıca, derneğe üye olarak da desteğinizi sunabilirsiniz.

*SİYAHPEMBEÜÇGEN İZMİR CİNSEL YÖNELİM VE CİNSİYET KİMLİĞİ ARAŞTIRMALARI İLE AYRIMCILIĞINA KARŞI DAYANIŞMA DERNEĞİ
TÜZÜK – BİRİNCİ BÖLÜM
DERNEĞİN ADI, MERKEZİ, AMACI VE ÇALIŞMALARI
Derneğin Adı, Merkezi ve Şube Açılması
Madde 1 - Derneğin adı "SİYAH PEMBE ÜÇGEN İZMİR CİNSEL YÖNELİM VE CİNSİYET KİMLİĞİ ARAŞTIRMALARI İLE AYRIMCILIĞINA KARŞI DAYANIŞMA DERNEĞİ "dir. Kısa adı “Siyah Pembe Üçgen İzmir Derneği”dir. Derneğin Merkezi İZMİR’dir. ŞUBESİ YOKTUR
Derneğin Amacı ve Çalışma Alanları
Madde 2 - Derneğin Amacı:
SİYAH PEMBE ÜÇGEN İZMİR CİNSEL YÖNELİM VE CİNSİYET KİMLİĞİ ARAŞTIRMALARI İLE AYRIMCILIĞINA KARŞI DAYANIŞMA DERNEĞİ’nin amacı, lezbiyen, gey, biseksüel, travesti ve transeksüellerin, varoluşlarını gerçekleştirme ve kendilerini yetiştirerek toplumsal barış, huzur ve refahın gelişmesine bireysel, toplumsal, kültürel hayat ve davranışlarıyla katkıda bulunabilmelerine destek olmaktır.
Dernek, lezbiyen, gey, biseksüel, travesti ve transeksüellerin özgürlük, adalet ve barışı temel değerler olarak kabul etmesine; dil, ırk, renk, cinsiyet, cinsel yönelim, cinsel kimlik, felsefi inanç, din, mezhep, bölge ayrımı yapmaksızın insan haklarını bütün insanların hakkı olarak görmesine; hayatın her alanında cinsel yönelim ve cinsiyet kimliği ayrımcılığına karşı mücadele edebilmesi yönünde yardımcı olacak kültür, eğitim, sanat, spor faaliyetlerini ve buna benzer diğer faaliyetleri bilfiil yürütür veya bu çerçevede yürütenlere madden ve manen destek sağlamaya çalışır.
a) Lezbiyen, gey, biseksüel, travesti ve transeksüelleri, hayata sorgulayıcı, girişimci ve üretici olarak hazırlamak; bilim, sanat, kültür ve uygarlık değerlerinden yararlanacak demokratik yaklaşımların oluşturulmasına katkıda bulunmak.
b) Lezbiyen, gey, biseksüel, travesti ve transeksüelleri, sosyal, kültürel, ekonomik, politik ve benzeri alanlarda toplumun üretken insanları ve gücü haline getirmek; bu doğrultuda eşcinsellerin konumlarını, tutum ve davranışlarını, görüş, yaklaşım ve eğilimlerini, sorun ve isteklerini belirlemek; nihai olarak karar verme sürecinde etkin rol üstlenmelerini sağlamak.
c) Lezbiyen, gey, biseksüel, travesti ve transeksüellerin, profesyonel ve toplumsal yaşama daha etkin, yönlendirici ve sorumlu katılımını sağlamak.
d) Toplumu eşcinselliğin, diğer cinsel yönelimler gibi bir cinsel yönelim olduğu; ahlaksızlık, hastalık, suç, v.s. olmadığından hareketle, eşcinsellik, travestilik ve transeksüellik ve eşcinsellere dair aydınlatıcı, eğitici, faaliyetlerde bulunmak.
e) Ülkemiz lezbiyen, gey, biseksüel, travesti ve transeksüellere yönelik politikaların belirlenmesine ve uluslararası platforma taşınmasına öncülük etmek; oluşturulacak politikaların benimsenmesini ve yaygınlaştırılmasını sağlamak.
f) Mevcut ulusal ve uluslararası eşcinsel faaliyetlerini geliştirmek; yeni işbirliği olanaklarını araştırmak ve bunlara ilişkin projeleri hayata geçirmek.
g) Tüm dünya ülkelerine (Avrupa Birliği, Balkanlar, Avrasya, Ortadoğu, Akdeniz, vb.) yönelik bilgilendirme faaliyetlerinde bulunmak ve bu ülkelerin ilgili kuruluşlarıyla işbirliği yapmak.
h) Çağın hızla değişen ve gelişen koşullarına göre kendini devamlı yenileyebilen, dış dünyaya açık, dinamik ve nitelikli bir eşcinsel hareketinin oluşması için çalışmalar yürütmek.
i) Lezbiyen, gey, biseksüel, travesti ve transeksüelleri ve eşcinsel kuruluşlarını yerel-ulusal-uluslararası platformlarda bir araya getirerek birbirlerini tanımaları, karşılıklı bilgi ve teknoloji transferi yapmaları ve bunun akabinde demokratik değişim ve gelişimi oluşturmaları için öncülük etmek.
j) Türkiye’nin dünyaya entegrasyonunun önemli adımlarından biri olan Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri sürecine katkıda bulunmak; lezbiyen, gey, biseksüel, travesti ve transeksüeller ve eşcinsel, travesti ve transeksüel oluşumları arasındaki bilgi ağı ve işbirliğini artırarak iletişimi sürekli kılabilmek.
k) Ülke genelinde eşcinsel, travesti ve transeksüel haklarının kazanılması, korunması ve geliştirilmesi; kadın ve erkek eşcinsellerin sosyal, kültürel ve ekonomik hakları alanında çalışmaların yaygınlaştırılması, yönlendirilmesi ve izlenmesi ile ilgili çalışmalar yapmak. Bu konudaki değerlendirmelerini ilgili kurumlara iletmek ve kamuoyu oluşturmak.
l) Eşcinsellik, travestilik ve transeksüellik alanında bilimsel çalışmaları yüreklendirmek, madden ve manen desteklemek, araştırmaların yayımlanmasını ve yayılmasını sağlamak.
m) Lezbiyen, gey, biseksüel, travesti ve transeksüellerin, aile, eğitim, akademi, çalışma hayatı, askerlik, hapishane, hukuk, medya, cinsel sağlık, ruh sağlığı gibi alanlarda yaşadıkları sorunlar ve maruz kaldıkları insan hakkı ihlallerine dair çalışmalar yapmak. Bu konularda ilgili kurumlara öneri ve uyarılarda bulunmak, kamuoyu oluşturmak için çaba göstermek.
n) Psikiyatri ve psikoloji alanında cinsel yönelim ve cinsel kimlik ayrımcılığına ve homofobik, transfobik, bifobik ve lezbofobik(**) tutum ve uygulamalara karşı çalışmalar yapmak. Psikiyatr/Psikolog - hasta/danışan arasındaki ilişkileri ve hasta hakları ile ilgili etik kuralların takibini yapmak, kuralların uygulanmasını izlemek, kurallara uyulmadığı durumlarda gereği için Türkiye Psikiyatri Derneği, Türk Psikologlar Derneği ve Türk Tabipleri Birliği nezdinde girişimlerde bulunmak.
o) Lezbiyen, gey, biseksüel, travesti ve transeksüel gençlerin aile, okul idaresi, yurt idaresi vb. kurum ve kuruluşların zoruyla, psikoloji ve psikiyatri kliniklerine kapatılması, dönüştürme terapileri ve / veya tedavi adı altında tıbbi, psikolojik ve psikiyatrik müdahalelere maruz bırakılmalarına karşı çalışmalar yapmak. Müdahalelerin takibini yapmak, raporlamak, gerektiğinde hukuki ve bilimsel girişimlerde bulunmak.
p) Lezbiyen, gey, biseksüel, travesti ve transeksüel gençlerin damgalanmalarına, dışlanmalarına, tecrit edilmelerine, fiziki şiddete maruz bırakılmalarına, zorla tedaviye götürülmelerine, zorla evlendirilmelerine, göçe zorlanmalarına, evlerinden ve yurtlarından kovulmalarına; ekonomik, kültürel ve sosyal haklarından mahrum bırakılmalarına karşı sosyal hizmet uzmanları ile eşgüdümlü çalışmak.
r) Hukuk, yasalar ve mesleki yönetmeliklerde, eşcinsellerin, transeksüellerin, travestilerin ve eşcinselliğin, travestiliğin ve transeksüelliğin suç, hastalık, ahlaksızlık, iffetsizlik, muzır vb. şekillerde tanımlanmasının ve gösterilmesinin takibini yapmak, mağduriyetleri ve hak ihlallerini izlemek, raporlamak. Yasalar ve mesleki yönetmelikler kapsamındaki cinsel yönelim ayrımcılığına ve homofobik,transfobik,bifobik ve lezbofobik tutum ve uygulamalara karşı çalışmalar yapmak.
s) Eğitim politikalarının, müfredatın ve ders kitaplarının cinsel yönelim ve cinsel kimlik ayrımcılığından arındırılması için çalışmalar yapmak. Ortaöğretimde lezbiyen, gey, biseksüel, travesti ve transeksüel öğrencilere yönelik cinsel yönelim ayrımcı, homofobik,transfobik,bifobik ve lezbofobik tutum ve uygulamaların takibini yapmak, bu uygulamaları raporlamak. Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim sendikaları, psikolojik danışman ve rehber öğretmenlerle birlikte çalışmak için yollar ve politikalar geliştirmek.
t) Akademide öğrencilere verilen psikiyatri ve psikoloji öğretiminde eşcinsel, cinsel yöneliminin, psiko-seksüel bir sapma veya patoloji şeklinde ele alınmasına, sunulmasına ve öğretilmesine karşı müfredatı ve uygulamaları izlemek ve gerektiğinde değerlendirmeleri ilgili kurumlara iletmek.
u) Çalışma hayatında yasaların, cinsel yönelim ayrımcılığını kapsayacak şekilde yeniden düzenlenmesini ve uygulanmasını takip etmek, cinsel yönelim ayrımcı uygulamaları rapor etmek. Lezbiyen, gey, biseksüel, travesti ve transeksüel işçi ve memurları, cinsel yönelim ve cinsiyet kimliği ayrımcılığına karşı sendikal mücadeleye katılmaları yönünde yüreklendirmek, madden, manen ve hukuken desteklemek.
v) Dernekler Yasası'nda belirlenmiş kurallara uygun olarak yurt içinde ve yurt dışında ruh sağlığı, cinsel sağlık, eğitim, insan hakları, hukuk, aile, medya-iletişim, sosyal hizmet, çalışma hayatı alanında çalışan dernek, sendika, vakıf ve kurumlarla işbirliği yapmak ve ortak amaçlar doğrultusunda eşgüdümlü çalışmalar yapmak.
y) Kültürler arası diyalogun arttırılmasına, karşılıklı anlayış ve hoşgörünün geliştirilmesine katkıda bulunmak.
z) Daha iyi bir gelecek sağlanması amacıyla, dünya eşcinsel, travesti ve transeksüelleri arasındaki küresel ortaklığın oluşturulmasında aktif bir rol oynamak; dolayısıyla dünya barışı ve adaletinin sağlanmasına katkıda bulunmak.




0 yorum

Yorum Gönder

SİZ DE KAPATMA DAVASI İLE İLGİLİ YORUMLARINIZIN BURADA YER ALMASINI İSTERSENİZ:
spu_kapatilamaz@yahoo.com adresine yorumlarınızı gönderebilirsiniz.